Projekt nummer 2

2015-04-06 19:41:16/Permalink/Hem/
Idag har vi gjort lite finlir med sovrummet, bland annat fått ner det sista av tapeterna. Så nu blir nog nästa steg i sovrummet att slipa lite lister som behöver bättras på med färg. Sedan ska vi leta upp ett fint tak som vi ska sätta över det gamla taket, här ska allt fräschas upp från topp till tå! Känner mig stolt över oss, fasen vad vi kämpat och slitit dessa dagarna! Men resultat har det gett! Idag började vi även på projekt nummer 2! En garderob som ska bli ett pysselrum till mig! Det är en ganska liten garderob så jag trodde att vi skulle måla över den snabbt, kanske på 40 minuter eller nåt i alla fall. Men jävlar vilken tid det tog och vilken tålamodsprövning det var!!! Lågt blodsocker, färg över allt och ett trångt utrymme var ingen bra kombo! Men nu är första målningen fixad! Nu är det väl bara typ 5 kvar eller nåt!!! SUCK! Men bra kommer det bli!!! Ska bara försöka bestämma en fin pysslig färg att ha på väggarna! Det är svårt att slappna av när man kommer hem, då vi inte grejar och står i! Hade jag fått bestämma hade jag nog grejat till jag hade stupat! När jag väl påbörjat något vill jag att det ska bli klart så fort som möjligt för att få se slutresultatet, men detta får man nog ge tid och ha mycket tålamod! Men vad mycket vi hunnit med ändå! Imorgon är jag ledig och då tänker jag bara vara ledig!!! Tror jag?! Vem vet, jag kanske hinner ångra mig och är tillbaka och målar imorgon igen ! Nu kommer några bilder från idag. Först kommer en före bild av hur det såg ut innan vi började med allting! Ska bli kul att jämföra före bild och efter bild sen när allt är klart! Kommer nog synas i lång väg att det är generationsskifte!
Fick inte så bra bilder på pysselgarderoben, men svårt när det är sånt litet utrymme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback